Сайт працює у тестовому режимі

Офіційний вебсайт

ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ

Зверенння успішно відправленно

Актуальні питання. Звернення громадян


 

На яку адресу звертатися з письмовим зверненням до Центральної виборчої комісії?

01196, м.Київ, пл. Лесі Українки, 1, Центральна виборча комісія

Як правильно оформити звернення?

Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення має бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Електронне звернення є різновидом письмового звернення, тому має відповідати вимогам до письмового звернення, визначеним статтею 5 Закону України «Про звернення громадян». За змістом частини сьомої вказаної норми в електронному зверненні зазначаються: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, суть порушеного питання, електронна поштова адреса, на яку надсилати відповідь. Письмове звернення, різновидом якого є електронне звернення, повинно бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати. Застосування електронного цифрового підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.

Письмові звернення, оформлені без дотримання вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян», відповідно до вказаної статті повертаються заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження. 

Електронне звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає (частина перша статті 8 Закону України «Про звернення громадян»).

Електронне звернення, що адресується Центральній виборчій комісії, може бути надіслане на адресу електронної пошти: zvr@cvk.gov.ua. В такому разі надсилається звернення, виготовлене за допомогою оргтехніки, у вигляді сканованої копії чи фотокопії, на якій міститься відображення,  в тому числі підпису особи, що звертається.

Письмові звернення без підпису, надіслані на адресу електронної пошти (електронні звернення), не можуть бути розглянуті та не реєструються.

Електронне звернення, що адресується Центральній виборчій комісії, також може бути надіслане шляхом заповнення електронної форми, розміщеної на вебсайті Центральної виборчої комісії.

Як дізнатися про наслідки розгляду звернення, надісланого на адресу Центральної виборчої комісії?

Телефон для довідок за зверненнями громадян: (044) 256-82-15
понеділок – четвер від 9:00 до 18:00 
п’ятниця від 9:00 до 16:45.

Як потрапити на особистий прийом до членів Центральної виборчої комісії?

Особистий прийом громадян Головою Комісії, заступниками Голови Комісії, секретарем Комісії та членами Комісії проводиться в їх робочих приміщеннях у встановлені графіком дні з 16 до 18 години за адресою: м. Київ, пл. Лесі Українки, 1.

Порядок організації та проведення особистого прийому громадян України у Центральній виборчій комісії

Чи можливо записатися на прийом до членів Комісії заздалегідь?

Відповідно до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян України у Центральній виборчій комісії, попередній запис громадян на особистий прийом до Голови Комісії, заступників Голови Комісії, секретаря Комісії та членів Комісії здійснюється відповідними працівниками патронатної служби Комісії в установлені графіком дні з 9 до 13 години.

Під час попереднього запису громадян на особистий прийом у Комісії з’ясовується прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, зміст порушеного питання, до яких посадових осіб чи органів державної влади він звертався і яке було прийняте рішення, вивчаються документи, інші матеріали, що подаються ним для обґрунтування своїх заяв (клопотань), скарг або пропозицій (зауважень).

Не допускається з’ясування відомостей про особу громадянина, що не стосуються його звернення.

Який порядок розгляду звернень громадян у Центральній виборчій комісії?

Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Статтею 19 Закону України «Про звернення громадян» визначено, зокрема, що у разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, що спеціально уповноважені здійснювати цю роботу. 

У який термін має бути розглянуте звернення?

Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядають і вирішують у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляють особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

Як оскаржити бездіяльність органів державної влади та їх посадових осіб?

Статтею 16 Закону України «Про звернення громадян» передбачено, що скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об’єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням – безпосередньо до суду.

До скарги додають наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймали за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, але тільки ті, які відповідно стосуються питання.