БЕЗ ПОДАНИХ ДО ОРГАНІВ ВЕДЕННЯ РЕЄСТРУ НАЛЕЖНИМ ЧИНОМ ДОКУМЕНТІВ НЕ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЖОДНИХ ЗМІН В ДАНИХ ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ ВИБОРЦІВ

Центральна виборча комісія інформує, що дані Державного реєстру виборців щомісячно поновлюються виключно на підставі відомостей періодичного поновлення, які подають до відділів ведення Реєстру суб’єкти подання. Зокрема:

– органи реєстрації місця проживання – про зареєстрованих або знятих з реєстрації громадян України, а також про громадян України, яким виповниться 18 років;
– Міністерство юстиції України – про осіб, смерть яких зареєстровано в реєстрі актів цивільного стану;
– Державна міграційна служба України – про осіб, які набули  громадянство України та осіб, громадянство яких припинено, а також про зміни прізвищ, імен, по батькові, дати та місця народження наших громадян;
– командири військових частин – про військовослужбовців строкової служби, які прибули або вибули з військових частин;
– районні та міські суди – про осіб, які визнані недієздатними або тих, кому недієздатність була скасована;
– установи виконання покарань – про виборців, які відбувають покарання або вибули з цих установ; 
– органи охорони здоров’я, установи соціального захисту – про виборців, які нездатні пересуватися самостійно.

Також джерелом зміни даних Реєстру є відомості, які подані до органів ведення Реєстру громадянами України за власною ініціативою з метою включення до Реєстру або щодо зміни своїх персональних даних.

Слід наголосити, що всі дії щодо актуалізації даних Реєстру здійснюються уповноваженими працівниками органів  ведення Реєстру на виконання наказів керівників органів ведення Реєстру.

Підставою для видання таких наказів є лише подані в установленому порядку документи, що підтверджують відповідні зміни.

Без поданих до органів ведення Реєстру належним чином документів не здійснюється жодних змін в даних Державного реєстру виборців.

У зв’язку з цим Центральна виборча комісія наголошує, що дані Реєстру не можуть бути змінені на підставі публікацій в засобах масової інформації чи соціальних мережах.

Окрім того, деякі ЗМІ оприлюднили дані про непоодинокі випадки аномальної реєстрації сотень громадян в одному житловому приміщенні, що нібито може свідчити про підготовку до фальсифікації голосування. Ця інформація викликала зрозуміле занепокоєння суб’єктів виборчого процесу та громадськості.

 Для Центральної виборчої комісії і Державного реєстру виборців подібні факти не є новими, і були озвучені ними на широкий загал ще під час позачергових виборів Президента України та народних депутатів України 2014 року. Крім того, ЦВК неодноразово зверталася з запитами щодо правової оцінки цієї ситуації до компетентних органів, зокрема до Державної міграційної служби.

Проте, як повідомлялося в листі Державної міграційної служби ще від 23.10.2015 року № 6-6259/3-15 у відповідь на запит Центральної виборчої комісії щодо здійснення перевірки достовірності поданих до ДРВ відомостей про виборців, які зареєстрували своє місце проживання у місті Києві за певними адресами, Законом України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні", ухваленим 11 грудня 2003 року, не встановлено будь-яких обмежень щодо необхідних санітарних норм житлової площі при здійсненні реєстрації місця проживання та щодо кількості зареєстрованих осіб в одному житловому приміщенні.

Відділ взаємодії із засобами масової інформації
Секретаріату Центральної виборчої комісії

25.03.2019 р.