22 грудня відбулося засідання Центральної виборчої комісії, яке провів її Голова Я. Давидович.
На виконання вимог Закону України “Про вибори народних депутатів України” Центрвиборчком спільно з Національним банком України і Міністерством транспорту та зв'язку України нещодавно розробили Порядок контролю за надходженням, обліком і використанням коштів виборчих фондів політичних партій, виборчих блоків політичних партій, кандидатів у народні депутати України від яких зареєстровано Центральною виборчою комісією. З обговорення саме цього питання розпочалося чергове засідання. Розглянувши його, Комісія затвердила зазначений Порядок.
Цей документ визначає процедуру здійснення контролю за надходженням, обліком і використанням коштів виборчих фондів політичних партій, виборчих блоків політичних партій (далі – партії (блоки), кандидатів у народні депутати України (далі – кандидати у депутати) від яких зареєстровано Центральною виборчою комісією (далі – виборчі фонди).
Контроль за надходженням, обліком і використанням коштів виборчих фондів здійснюється Центральною виборчою комісією та установами банків, у яких відкрито накопичувальні чи поточні рахунки виборчих фондів.
Контроль за надходженням, обліком та використанням коштів виборчих фондів Центральною виборчою комісією здійснюється шляхом:
– контролю за виконанням порядку відкриття та закриття накопичувального та поточних рахунків виборчих фондів (у частині кількості рахунків, термінів їх відкриття та закриття);
– перевірки законності надходжень і цільового використання коштів виборчих фондів, у тому числі у разі надходження звернень від суб'єктів виборчого процесу. Центральна виборча комісія на підставі запиту має право отримати від установ банків, у яких відкрито рахунки виборчих фондів, інформацію, необхідну для здійснення таких перевірок. Установи банків зобов'язані надати вищезазначену інформацію в найкоротший термін;
– перевірки правильності ведення обліку надходження та використання коштів виборчого фонду партії (блоку) розпорядниками відповідних рахунків і достовірності зазначеного обліку;
– вибіркової перевірки законності надходжень коштів до виборчих фондів на предмет виявлення добровільних внесків фізичних осіб з перевищенням установленого частиною другою статті 53 Закону розміру таких надходжень та перерахування суми перевищення встановленого розміру внеску відповідно до частини сьомої статті 53 Закону;
– вибіркової перевірки законності надходження коштів на предмет виявлення надходження внесків від осіб, які не мають права їх робити відповідно до частини третьої статті 53 Закону, та перерахування зазначених внесків до Державного бюджету України відповідно до частини восьмої статті 53 Закону;
– вибіркової перевірки наявності договорів (угод) на придбання в установленому порядку товарів, виконання робіт, надання послуг, факту та часу надходження коштів з рахунку виборчого фонду на рахунок контрагента за договором (угодою), застосування розцінок вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу, встановлених відповідними засобами масової інформації, тощо.
Прийнято кілька постанов щодо усунення порушень Закону України „Про вибори народних депутатів України” при утворенні виборчих блоків політичних партій. Зокрема, такі порушення були виявлені під час розгляду повідомлень та доданих до них документів щодо утворення виборчого блоку політичних партій Виборчий Блок Безпартійних „Сонце” – Всеукраїнського політичного об'єднання „Єдина Родина” та партії „Жінки України”, виборчого блоку політичних партій „Справедлива Україна та Зелені екологи „Райдуги”, а також виборчого блоку політичних партій Союз комуністів та безпартійних – за Україну! (Комуністична партія робітників і селян і Комуністична партія України (оновлена)). Комісія у відповідних постановах звернулася до зазначених політичних сил з вимогою усунути виявлені порушення. Всі партії, що взяли участь в утворенні зазначених політичних блоків, попереджені про те, що недотримання вимог Закону України „Про вибори народних депутатів України” при утворенні блоків матиме наслідком відмову в реєстрації висунутих блоком кандидатів у народні депутати України на підставі цього Закону.
Комісія розглянула заяву виборчого блоку політичних партій „Народний блок Литвина” (Народна Партія, партія Всеукраїнського об'єднання лівих „Справедливість”, Українська селянська демократична партія) від 21 грудня 2005 року про реєстрацію її представника в Центральній виборчій комісії та документи, які було додано. Центрвиборчком зареєстрував представником цієї політичної партії в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу В.І. Надрагу.
Після розгляду заяви Блоку Лазаренка політичних партій Всеукраїнське об‘єднання «Громада», «Соціал-Демократичний Союз» та Соціал-демократичної партії України від 20 грудня 2005 року про реєстрацію її представника в Центральній виборчій комісії та доданих документів Комісія зареєструвала представником цієї політичної партії в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу І.М. Прозоровського .
Їм буде видано посвідчення встановленого зразка.
Предметом розгляду наступних питань стали дві скарги, що надійшли до Центрвиборчкому 17 грудня 2005 року. У першій з них громадянин І.В. Садиков просив Комісію оголосити політичній партії „Європейська столиця” попередження за проведення передвиборної агітації під час виборчого процесу поза строками, встановленими Законом України „Про вибори народних депутатів України”, шляхом розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів на будівлях та парканах на вулиці Васильківській та проспекті Академіка Глушкова м. Києва.
Друга скарга була практично аналогічна першій. Різниця полягала лише в тому, що подала її громадянка І.В. Янковець, а мова йшла про вулиці Набережно-Хрещатицьку та 40-річчя Жовтня м. Києва
Розглянувши скарги та додані до них друковані матеріали, вивчивши пояснення, витребувані від суб'єкта оскарження – політичної партії „Європейська столиця”, Комісія не знайшла підстав для задоволення зазначених вимог з огляду на те, що з наданих матеріалів та пояснень не встановлено, що мали місце дії саме політичної партії „Європейська столиця”, які спрямовані на виготовлення та розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів. Виходячи з цього було, прийнято дві постанови, якими відмовлено у задоволенні скарг громадянина І.В. Садикова та громадянки І.В. Янковець. Крім того, зазначені скарги, додані до них матеріали та пояснення цієї партії буде надіслано до головного управління МВС у м. Києві для перевірки фактів розповсюдження агітаційних друкованих матеріалів з порушенням вимог, встановлених Законом, і реагування відповідно до законодавства України.
Розглянувши подання Донецького міського голови від 21 листопада щодо реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою та додані до нього документи, Центральна виборча комісія встановила, що у зазначеному місті відбулися збори громадян України для утворення ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою. Учасниками зборів одноголосно схвалено пропозицію про проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою. Однак у ході перевірки відповідності поданих до ЦВК документів вимогам Закону України „Про всеукраїнський та місцеві референдуми” виявилось, що низку вимог не дотримано.
Відтак Центральна виборча комісія, відповідно до Конституції України, Закону України „Про всеукраїнський та місцеві референдуми” та Закону України „Про Центральну виборчу комісію” відмовила в реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореної в місті Донецьку.
Прес-служба
Центральної виборчої комісії
22.12.2005 р.