7 жовтня відбулось чергове засідання Центральної виборчої комісії, яке провів Голова Комісії Михайло Охендовський.

Розглянувши відповідні звернення, Комісія зареєструвала 1 офіційного спостерігача від Бюро демократичних інститутів і прав людини Організації з безпеки та співробітництва в Європі та 8 – від Європейської мережі організацій зі спостереження за виборами (ENEMO) на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, перших виборах депутатів рад об’єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року. 

Таким чином, станом на 7 жовтня 2015 року загальна кількість зареєстрованих міжнародних офіційних спостерігачів на місцевих виборах складає 125 осіб. Із них – 5 осіб від Естонської Республіки, 96 – від БДІПЛ ОБСЄ, 16 – від Українського Конгресового Комітету Америки та 8 – відЄвропейської мережі організацій зі спостереження за виборами (ENEMO).

Крім того, Комісія затвердила Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України "Про місцеві вибори" під час виготовлення виборчих бюлетенів з виборів депутатів Верховної Ради АР Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ для голосування у відповідних виборчих округах.

Внесено зміни до постанови ЦВК від 7 вересня 2015 року № 236.

Комісія розглянула подання окремих районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських рад щодо внесення змін до переліку звичайних та спеціальних виборчих дільниць, утворених на постійній основі, зокрема стосовно зміни адрес приміщень для голосування та адрес приміщень ДВК звичайних виборчих дільниць, що існують на постійній основі, через виникнення обставин, які унеможливлюють їх використання для розміщення ДВК та організації голосування на місцевих виборах 25 жовтня 2015 року. Відтак, Комісія внесла зміни до переліку звичайних та спеціальних виборчих дільниць, утворених на постійній основі постановою ЦВК від 12 квітня 2012 року № 66.

ЦВК затвердила фінансовий звіт про використання коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку і проведення  проміжних виборів народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 205 (Чернігівська область) 26 липня  2015 року. Із запланованого загального обсягу коштів у сумі 3 млн 306 тис. 580 гривень фактичні видатки становлять 2 млн 831 тис. 625 грн., із яких видатки ЦВК становлять 851 тис. 116 грн., видатки ОВК ОВО № 205 – 1 млн 980 тис. 509 грн. Залишок коштів відповідно склав 474 тис. 955 грн.

Окрім того, Комісія розглянула заяву Регіональної організації Політичної партії "Опозиційний блок" в Харківській області з доданими до неї документами щодо прийняття Харківською обласною виборчою комісією постанови від 1 жовтня 2015 року № 77, якою відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Харківської обласної ради в багатомандатному виборчому окрузі, включених до виборчого списку кандидатів у депутати зазначеної ради від місцевої організації цієї партії, на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2015 року, а також відмовлено в реєстрації представника вказаної місцевої організації партії з правом дорадчого голосу в територіальній виборчій комісії.

У заяві суб’єкт звернення просив Комісію у межах передбачених законом повноважень вжити вичерпних заходів, спрямованих на сприяння йому у реалізації виборчих прав, гарантованих Конституцією України та законами України, а також вказував на невідповідність зазначеного рішення Харківської обласної виборчої комісії вимогам Закону України "Про місцеві вибори" з наведених у заяві обґрунтувань.

Також Комісія розглянула відповідні пояснення Харківської обласної виборчої комісії, згідно з якими в реєстрації кандидатів у депутати Харківської обласної ради, включених до виборчого списку вказаної місцевої організації партії, було відмовлено через неподання документів відповідно до вимог статті 38 Закону України "Про місцеві вибори" та порушення порядку висування кандидатів, встановленого розділом VІІ зазначеного Закону.

В обґрунтуванні прийнятого рішення зазначеною виборчою комісією вказувалося на подання документів для реєстрації кандидатів у депутати Харківської обласної ради в багатомандатному виборчому окрузі, включених до виборчого списку Регіональної організації Політичної партії "Опозиційний блок" в Харківській області, з порушенням строку, встановленого частиною другою статті 41 виборчого закону, порушення порядку висування кандидатів у депутати, невідповідність поданих документів вимогам статті 38 закону, відсутність документу про внесення грошової застави.

Вивчивши всі наявні матеріали, Комісія встановила, що висновки Харківської обласної виборчої комісії щодо наявності підстав для відмови в реєстрації кандидатів у депутати Харківської обласної ради, включених до виборчого списку Регіональної організації Політичної партії "Опозиційний блок" в Харківській області, не ґрунтуються на чинному законодавстві України, а відтак постанова Харківської обласної виборчої комісії від 1 жовтня 2015 року № 77 є незаконною.

З огляду на вищезазначене, Комісія скасувала постанову Харківської обласної виборчої комісії від 1 жовтня 2015 року № 77 "Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Харківської обласної ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати регіональної організації політичної партії "Опозиційний блок" в Харківській області на виборах депутатів Харківської обласної ради 25 жовтня 2015 року".

Разом з тим,  зазначену виборчу комісію зобов’язано в строк до 8 жовтня 2015 року включно вирішити питання щодо реєстрації кандидатів у депутати Харківської обласної ради в багатомандатному виборчому окрузі, включених до виборчого списку Регіональної організації Політичної партії "Опозиційний блок" в Харківській області та представника цієї місцевої організації політичної партії у Харківській обласній виборчій комісії з правом дорадчого голосу відповідно до вимог Закону України "Про місцеві вибори".

До ЦВК надійшла скарга Зубарєва М.Ю. на бездіяльність Мирненської селищної виборчої комісії Мелітопольського району Запорізької області щодо нерозгляду його заяви про реєстрацію кандидатом на посаду Мирненського селищного голови від 30 вересня 2015 року. Скаргу було оформлено без дотримання передбачених законодавством вимог, а відтак – повернуто суб’єктові звернення з відповідними роз’ясненнями.

Разом з тим, до Комісії надійшли пояснення Мирненської селищної виборчої комісії, в яких зазначено, що документи, подані Зубарєвим М.Ю. до цієї територіальної виборчої комісії, щодо реєстрації його кандидатом на посаду Мирненського селищного голови залишено без розгляду у зв’язку з відсутністю на засіданні вказаної виборчої комісії більше половини членів цієї комісії від її складу.

Розглянувши зазначені матеріали, Комісія встановила, що до Мирненської селищної виборчої комісії документи щодо реєстрації Зубарєва М.Ю. кандидатом на посаду Мирненського селищного голови надійшли в установлені законом строки, а саме 30 вересня 2015 року, що підтверджується відповідною довідкою. Проте, як вбачається з пояснень указаної виборчої комісії, вона усупереч відповідним положенням закону рішення про реєстрацію кандидата на посаду селищного голови Зубарєва М.Ю.  або про відмову в його реєстрації в установлений законом строк не прийняла.

Відтак, з метою недопущення порушення виборчих прав Зубарєва М.Ю. Комісія зобов’язала Мирненську селищну виборчу комісію вирішити питання щодо реєстрації Зубарєва М.Ю кандидатом на посаду Мирненського селищного голови до 8 жовтня 2015 року включно. А також звернула увагу цієї виборчої комісії на необхідність неухильного дотримання вимог виборчого законодавства та забезпечення реалізації виборчих прав громадян України під час організації підготовки та проведення місцевих виборів.

Крім того, ЦВК розглянула постанову Слов’янської міської виборчої комісії Донецької області від 6 жовтня 2015 року № 3 "Про відмову в реєстрації кандидата на посаду міського голови від Політичної Партії "Опозиційний блок" Ляха В.М.", згідно з якою вказана виборча комісія вирішила "відмовити в реєстрації кандидата від Політичної Партії "Опозиційний Блок" на посаду Слов’янського міського голови Ляха Вадима Михайловича на підставі ч.4 ст.43 Закону України "Про місцеві вибори".

Комісією було встановлено, що у вказаній постанові відсутні посилання на положення статті 46 виборчого закону, якими керувалася ця комісія при прийнятті зазначеного рішення.

Відтак, Комісія скасувала вищевказану постанову Слов’янської міської виборчої комісії та зобов’язала її не пізніше 8 жовтня 2015 року повторно вирішити питання щодо реєстрації кандидата на посаду Слов’янського міського голови Ляха В.М.

Разом з тим, у разі прийняття цією виборчою комісією рішення про реєстрацію Ляха В.М. кандидатом на посаду Слов’янського міського голови їй доручено внести відповідні зміни до свого рішення щодо затвердження тексту виборчого бюлетеня з виборів Слов’янського міського голови для голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі.

Крім того, ЦВК звернула увагу Слов’янської міської виборчої комісії на необхідність неухильного дотримання вимог виборчого законодавства та забезпечення реалізації виборчих прав громадян України під час підготовки і проведення місцевих виборів.

Під час засідання розглянуто поточне питання функціонування Державного реєстру виборців.

На завершення засідання внесено зміни до складу деяких територіальних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, сформованого постановою ЦВК від 6 вересня 2015 року № 230 "Про формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення та міста Києва), районних у місті Києві виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів".

Відділ взаємодії із засобами масової інформації
Секретаріату Центральної виборчої комісії

7.10.2015 р.