28 жовтня під головуванням заступника Голови Комісії Андрія Магери відбулося чергове засідання Центральної виборчої комісії.
Комісія розглянула особисті заяви про складення повноважень голови територіальної виборчої комісії, заступника голови ТВК, а також звернення суб’єкта подання кандидатури члена комісії щодо відкликання члена комісії. За підсумками цього розгляду ЦВК внесла окремі зміни до складу ТВК, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, сформованого відповідно до постанови Центральної виборчої комісії від 15 вересня 2010 року № 355 "Про формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення, міст Києва та Севастополя), районних у місті Севастополі виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів".
Зокрема, у двох регіонах достроково припинено повноваження або звільнено від виконання обов’язків без припинення членства в комісії 1 голову ТВК, 1 заступника голови та 1 члена ТВК. Замість вибулих голови та заступника голови відповідних комісій призначено нових посадових осіб.
Комісія затвердила Розподіл додаткових коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на підготовку і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 31 жовтня 2010 року для обласного бюджету Кіровоградської та Херсонської областей на суму 722,2 тис. гривень. Відповідно для Кіровоградської міської виборчої комісії розподілено 244, 5 тис. гривень, для Херсонської міської виборчої комісії – 477,7 тис. гривень. Іншою постановою ЦВК затвердила Розподіл зазначених коштів для обласного бюджету Запорізької області на загальну суму 206,2 тис гривень. Таким чином, загальна сума додаткових коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам трьох областей складає 928, 4 тис. гривень.
27 жовтня 2010 року до Комісії надійшла скарга Степаненка В.Б., Андрієнко Н.В., Гребенюк З.Г., Цуприкової Н.М., Інберг І.М., Савіної Н.В., Єсіонова В.О., Білоусова Ю.Л., Альоші М.П., Переятенець Г.В., Авраменка В.В., Короля С.В., Дороніна О.І., Налісного О.П., Бойка Г.П., Сафонова Ю.Б. на бездіяльність Ясинуватської міської виборчої комісії Донецької області.
На підставі частини другої статті 88 закону про місцеві вибори зазначену скаргу повернуто без розгляду як таку, що оформлена без дотримання вимог статті 87 Закону. Разом з тим, з метою реалізації повноважень щодо організації підготовки і проведення місцевих виборів та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори на всій території України ЦВК визнала за доцільне розглянути окремі документи та матеріали, які надійшли разом із вказаною скаргою, а також відповідні пояснення, надіслані Ясинуватською міською виборчою.
Зокрема було встановлено, що зазначена комісія рішенням "Про остаточне рішення щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до виборчого списку "Сильна Україна" та реєстрації кандидата на посаду міського голови від міської організації партії "Сильна Україна", викладеним у протоколі засідання цієї виборчої комісії від 25 жовтня 2010 року № 15, з посиланням відповідно на частину дванадцяту статті 40 та частину сьому статті 42 Закону повторно відмовила в реєстрації кандидатів у депутати Ясинуватської міської ради Донецької області в багатомандатному виборчому окрузі, включених до виборчого списку Ясинуватської міської організації політичній партії "Сильна Україна", та кандидата на посаду Ясинуватського міського голови, висунутого цією місцевою організацією політичної партії.
ЦВК зазначила, що безпідставні та необґрунтовані рішення цієї виборчої комісії про відмову в реєстрації кандидатів у депутати до Ясинуватської міської ради та Ясинуватського міського голови Донецької області, висунутих на зборах Ясинуватської міської організації політичній партії, порушили принципи виборчого процесу, встановлені статтею 11 Закону, а також виборчі права кандидатів у депутати та кандидата на посаду міського голови.
Повторно відмовляючи у реєстрації кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови після того, як аналогічне по суті попереднє рішення комісії були визнане протиправним та скасоване таким, що набрало законної сили, рішенням суду, комісія через помилкове розуміння частини восьмої статті 90 Закону допустила неправильне застосування положень вказаної норми. Після скасування судом рішення про відмову в реєстрації кандидатів у депутати при розгляді відповідного питання на виконання рішення суду Ясинуватська міська виборча комісія була зобов’язана прийняти інше по суті рішення, ніж те, що було скасовано судом, а саме – рішення про реєстрацію кандидатів у депутати та кандидата на посаду голови.
Комісія також зауважила, що встановлений, зокрема, частиною дванадцятою статті 40, частиною сьомою статті 42 Закону припинювальний строк для прийняття остаточного рішення щодо реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі – не пізніше ніж за 22 дні до дня виборів – підлягає застосуванню територіальними виборчими комісіями лише щодо розгляду питань про реєстрацію кандидатів за заявами місцевих організацій партій.
Відтак, ЦВК скасувала рішення Ясинуватської міської виборчої комісії "Про остаточне рішення щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до виборчого списку "Сильна Україна" та реєстрації кандидата на посаду міського голови від міської організації партії "Сильна Україна", викладене у протоколі засідання цієї комісії від 25 жовтня 2010 року № 15.
Наступними пунктами своєї постанови Комісія зобов’язала зазначену виборчу комісію на засіданні невідкладно вирішити питання про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з місцевих виборів, включених до виборчого списку Ясинуватської міської партійної організації політичної партії "Сильна Україна", висунутих на зборах Ясинуватської міської організації політичній партії "Сильна Україна", що відбулися 2 жовтня 2010 року, а також про реєстрацію кандидата на посаду Ясинуватського міського голови, висунутого цією організацією зборах того ж дня.
Разом з тим, ЦВК звернула увагу Ясинуватської міської виборчої комісії на необхідність неухильного дотримання вимог виборчого законодавства, забезпечення реалізації виборчих прав громадян України під час організації підготовки та проведення місцевих виборів та зобов’язала її привести свої рішення у відповідність із законом про місцеві вибори та цією постановою.
26 жовтня 2010 року до ЦВК надійшла скарга Когута К.І., у якій він просить Комісію прийняти зазначену скаргу до розгляду, визнати бездіяльність Ялтинської міської виборчої комісії, вчиненої на порушення приписів частини 4 статті 87 закону про місцеві вибори, постанови ЦВК № 352 від 15 вересня 2010 року, статті 38 та частини п’ятої статті 124 Конституції України, прийняти рішення відповідно до приписів п. 5 ч.1 статті 25 та ч. 6 статті 41 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" про реєстрацію Когута К.І. кандидатом в депутати в одномандатному виборчому окрузі № 20 з виборів депутатів Масандрівської селищної ради Автономної Республіки Крим, що відбудуться 31 жовтня 2010 року.
Вивчивши скаргу та додані до неї документи, Комісія зазначила, що не є належним суб’єктом розгляду цієї скарги. Крім того, було встановлено відсутність підстав для задоволення скарги Когута К.І. в частині прийняття рішення про реєстрацію його кандидатом у депутати Масандрівської селищної ради міста Ялта Автономної Республіки Крим.
Таким чином, Комісія залишила без розгляду скаргу Когута К.І. в частині визнання бездіяльності Ялтинської міської виборчої комісії по суті. В частині задоволення інших вимог Когуту К.І. відмовлено.
Відділ взаємодії із ЗМІ
Секретаріату Комісії
28.10.2010 р.