Центральна виборча Комісія на черговому засіданні 11 червня  постановою затвердила Стратегічний план на 2020 – 2025 роки.

Сьогодні ми готові презентувати документ та розповісти, як стратегічне планування використовується органами адміністрування виборами (ОАВ) по всьому світу.

Отже, така методологія дає змогу окреслити реалістичні напрями, цілі та дії, які корелюються з місією і візією органу адміністрування виборів. Вона також допомагає сформувати пріоритети в процесі модернізації ОАВ, установити строки виконання завдань та визначити індикатори моніторингу прогресу під час операційного планування. Якщо у більшості країн зі «сталою демократією» стратегічне планування скеровує комісії на протидію викликам, зумовленим новою технологічною реальністю (кіберзагрози та дезінформація), а також системним проблемам у сфері політичного фінансування, то в країнах, які перебувають у перехідному стані від авторитарних режимів до демократії, розробка та «розгортання» стратегічного плану дають можливість поступово розв'язувати  системні проблеми, що можуть ставити під сумнів доброчесність виборчого процесу загалом.

Прикладами того, як стратегічне планування докорінно змінило підходи до проведення виборів у країні, є Великобританія, Грузія, Австралія, М’янма, Пакистан та інші країни.

Крім того, після зняття цензури в М’янмі в 2012 році одним із пріоритетів для СВКМ стало налагодження комунікації з недержавними медіа, які швидко розвивалися. Комісія визначила алгоритми співпраці з медіа та  іншими зацікавленими сторонами, яких залучала до роботи над перевіркою списків виборців. Комісія також скористалася налагодженими зв'язками з медіа та громадськими організаціями для просвіти виборців та інформування про необхідність перевірити себе у скомпонованих списках.

Стратегічний план не вирішив усіх проблем виборчої сфери М’янми, оскільки в країні досі зберігається гегемонія однієї партії, яка продовжувала чинити тиск як на Комісію, так і на незалежні медіа, однак заходи, передбачені стратегічним планом, сприяли суттєвому підвищенню прозорості виборчого процесу, рівня його якості та сталості, що вперше було відзначено міжнародною спільнотою за всю історію виборів у М’янмі. На сьогодні СВКМ вже імплементує другий стратегічний план з акцентом на інклюзію виборців різних національностей, релігійної приналежності, статі тощо.

Це стало можливим завдяки  тому, що керівництво комісій указаних країн роз’яснило підлеглим важливість стратегічного планування, а також змогло надихнути на досягнення визначених цілей. Крім того, відповідальними за досягнення мети були не лише члени комісій, а й керівники структурних підрозділів і регіональні представництва комісій.

Щодо стратегічного плану ЦВК України, то: