24 січня під головуванням Я.В. Давидовича відбулося засідання Центральної виборчої комісії.

 Цього дня Центральна виборча комісія  завершила важливий, фактично ключовий етап виборчого процесу – утворення окружних виборчих комісій. Розглянувши подання політичних партій, виборчих блоків політичних партій, які в поточному складі Верховної Ради України станом на 15 вересня 2005 року мали свої партійні фракції (фракції блоків), а також інших політичних партій, виборчих блоків політичних партій – суб’єктів в виборчого процесу та враховуючи результати жеребкування щодо включення їх представників до складу окружних виборчих комісій, Центральна виборча комісія відповідно до статті 27 Закону України "Про вибори народних депутатів України" прийняла постанову про утворення окружних виборчих комісій 225 територіальних виборчих округів. Нею також визначається керівний склад комісій. Розподіл керівних посад між політичними партіями (виборчими блоками партій) відбувся з дотриманням вимог Закону щодо пропорційної частки кожної категорії керівних посад у комісіях для суб’єктів виборчого процесу, а також  щодо  приблизної рівності територіального розподілу посад, отриманих представниками кожної партії (блоку).

Відомості про персональний склад окружних виборчих комісій можна знайти у відповідній постанові на веб-сайті Центральної виборчої комісії.

Комісія задовольнила заяви кандидатів у народні депутати України Б.В. Порватова та С.Л. Бобирєва, включених до виборчого списку Політичної партії України „Партія політики ПУТІНА” відповідно під № 120 та 141, подані 20 та 23 січня 2006 року,  про відмову балотуватися та відкликання їхніх заяв про згоду балотуватися, і скасувала реєстрацію кандидатів у народні депутати України  Б.В. Порватова та С.Л. Бобирєва, а також виключила їх з виборчого списку цієї партії.  

Після розгляду відповідних заяв окремими постановами скасовано також реєстрацію кандидата в народні депутати України С.А. Іванова, включеного до виборчого списку Блоку „Наша Україна” під № 204, та кандидатів у народні депутати А.П. Адамського і Ю.П. Богуцького, включених до виборчого списку Блоку НДП відповідно під № 122 і 23. Відтак вони виключені з виборчих списків зазначених політичних сил.
Центрвиборчком зареєстрував 5 уповноважених осіб політичної партії „Вперед, Україно!” у багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року. За результатами розгляду поданих матеріалів список раніше зареєстрованих уповноважених осіб у багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі з виборів народних депутатів України поповнив також І.С. Балаклєєнко, який представлятиме виборчий блок Бориса Олійника та Михайла Сироти. Іншою постановою Комісія зареєструвала 7 уповноважених осіб Комуністичної партії України в територіальних виборчих округах з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року.

Вирішено невідкладні організаційні питання, від яких залежить здійснення всіх належних процедур перебігу виборів. Зокрема, було затверджено кошторис видатків на підготовку та проведення виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року, а також Орієнтовний план роботи Комісії на перше півріччя 2006 року.

Центральна виборча комісія  встановила Порядок виготовлення бланків відкріпних посвідчень на право голосу на виборах народних депутатів України, їх отримання Центральною виборчою комісією від підприємства-виготовлювача, передачі окружним та дільничним виборчим комісіям та форму відкріпного посвідчення  на право голосу на виборах народних депутатів України.

На завершення засідання було розглянуто 7 подань, які надійшли від голови Фастівської районної ради Київської області від 6 січня, виконуючого обов’язки голови, першого заступника Кам’янець-Подільського міського голови від 6 січня 2006 року, Артемівського міського голови Донецької області від 4 січня, Світловодського міського голови Кіровоградської області від 10 січня, секретаря Конотопської міської ради Сумської області від 5 січня, Лубенського міського голови Полтавської області від 3 січня та Знам’янського міського голови Кіровоградської області від 5 січня 2006 року щодо реєстрації ініціативних груп  всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян. Розглянувши ці подання та додані до них документи, Центральна виборча комісія встановила, що у зазначених містах відбулися збори громадян України для утворення ініціативних груп  всеукраїнського референдуму, учасниками зборів одноголосно схвалено пропозицію про проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою.

Дослідивши відповідність поданих документів Конституції України, Закону України „Про всеукраїнський та місцеві референдуми” та Закону України „Про Центральну виборчу комісію”, Комісія зареєструвала 6 ініціативних груп всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з питань:  „Чи згодні Ви з тим, щоб Україна стала членом Організації Північноатлантичного договору (НАТО)?”; „Чи підтримуєте Ви участь України у Єдиному економічному просторі (ЄЕП) разом із Російською Федерацією, Республікою Казахстан та Республікою Білорусь відповідно до Угоди про формування Єдиного економічного простору, підписаної 19 вересня 2003 року?”, утворених у смт Борова Фастівського району Київської області, містах Артемівськ Донецької області, Світловодськ Кіровоградської області, Конотоп Сумської області, Лубни Полтавської області та Знам’янка Кіровоградської області. Їм присвоєно порядкові номери відповідно  з 78 по 83. Визначено також строк збирання підписів громадян України під вимогою про проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою до 1 березня 2006 року.

У зв’язку з неналежним оформленням поданих документів Комісія відмовила в реєстрації ініціативної групи вищезазначеного всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореної у місті Кам’янець-Подільському.

Два інших подання – голови Городоцької районної ради Хмельницької області від 30 грудня 2005 року та Чернівецького міського голови від 5 січня 2006 року – стосувались реєстрації ініціативних груп іншого всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених у містах Городок Хмельницької області та Чернівцях.

На цей референдум пропонувалося винести питання „Чи згодні Ви з необхідністю обмеження депутатської недоторканності народних депутатів України, обмеження недоторканості Президента України, суддів, депутатів та голів місцевих рад і вилучення у зв’язку з цим:

частини третьої статті 80 Конституції України: “Народні депутати України не можуть бути без згоди Верховної Ради України притягнені до кримінальної відповідальності, затримані чи заарештовані?;
частини першої статті 105 Конституції України: “Президент України користується  правом недоторканності на час виконання повноважень?”;
частин першої та третьої статті 126 Конституції України: “Незалежність і недоторканність суддів гарантуються Конституцією і законами України та Суддя не може бути без згоди Верховної Ради України затриманий чи заарештований до винесення обвинувального вироку судом?”;
частини сьомої статті 30 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”: “7. Депутата місцевої ради не може бути притягнуто до кримінальної відповідальності, арештовано або піддано заходам адміністративного стягнення, що накладаються в судовому порядку, без попереднього розгляду питання місцевою радою”;
частин другої, третьої, четвертої та п’ятої статті 31 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”:

“2. Запобіжний захід щодо депутата місцевої ради у вигляді підписки про невиїзд або взяття під варту може застосовуватися виключно судом після надання згоди відповідною місцевою радою.
3. Для одержання згоди місцевої ради на притягнення депутата до кримінальної відповідальності, його арешт або застосування до нього заходів адміністративного стягнення, що накладаються в судовому порядку, відповідний прокурор вносить у раду подання. Воно може бути внесено і прокурором вищого рівня.
Прокурор вищого рівня може відкликати подання про одержання згоди на притягнення депутата місцевої ради до відповідальності, внесене в раду прокурором нижчого рівня.
Подання вноситься перед пред’явленням депутату обвинувачення або дачею санкції на арешт, або направлення справи про адміністративне правопорушення до суду.
4. Рада розглядає подання прокурора не пізніше ніж у місячний строк, приймає вмотивоване рішення і в триденний строк повідомляє про нього прокурора. Депутат має право брати участь у розгляді радою питання про притягнення його до кримінальної відповідальності.
5. У разі відмови сільської, селищної, міської (міста районного значення), районної у місті ради в наданні згоди на притягнення депутата до кримінальної відповідальності, його арешт або застосування до нього заходів адміністративного стягнення, що накладаються в судовому порядку, для вирішення цього питання по суті прокурор має право внести подання до відповідної районної чи міської ради. У разі відмови міської або районної ради надати таку згоду питання може бути вирішено по суті за поданням прокурора Автономної Республіки Крим або прокурора області Верховною Радою Автономної Республіки Крим чи відповідною обласною радою. У разі незгоди з рішенням обласної, міської ради, Київської міської ради та Севастопольської міської ради про відмову в наданні згоди на притягнення депутата до кримінальної відповідальності, його арешт або застосування до нього заходів адміністративного стягнення, що накладаються в судовому порядку, Генеральний прокурор України має право звернутися з поданням про вирішення питання по суті до Верховної Ради України?”

Після розгляду цих подань та доданих до них документів, дослідження їх відповідності вимогам Конституції України та Закону України „Про всеукраїнський та місцеві референдуми” Комісія відмовила в реєстрації зазначених ініціативних груп, оскільки встановлено, що документи зборів громадян України не відповідають вимогам чинного законодавства.

Прес-служба
Центральної виборчої комісії

24.01.2006 р.