29 серпня Центральна виборча комісія провела нараду-семінар з головними бухгалтерами окружних виборчих комісій (ОВК) з позачергових виборів народних депутатів України 30 серпня 2007 року. Загальна кількість учасників, які представляли всі без винятку регіони України, складала близько 300 осіб.

Захід було організовано з метою надання всебічної організаційної та методичної допомоги бухгалтерам ОВК, серед яких багато хто вперше виконує такі обов’язки, роз’яснення їм низки питань фінансового та матеріально-технічного забезпечення ОВК, здійснення контролю за правильним розподілом і витрачанням коштів Державного бюджету, виділених на проведення позачергових виборів.

Відкрив нараду Голова ЦВК Володимир Шаповал. Він наголосив на особливому значенні роботи головних бухгалтерів ОВК в належній організації виборчого процесу, забезпеченні безперебійності всіх передбачених Законом про вибори народних депутатів України процедур. Чільник Комісії підкреслив, що ця нарада має на меті  донести до тих осіб, які триматимуть у руках „кермо” фінансових витрат окружних комісій, специфіку виборчого процесу позачергових виборів народних депутатів України та особливості роботи з коштами державного бюджету, і водночас застерегти від помилок, допущених окружними виборчими комісіями в фінансових питаннях під час попередніх виборчих кампаній. При цьому він наголосив, що виборча кампанія – складний процес, у тому числі й з фінансової точки зору: „У дуже стислі терміни ми маємо створити фінансову систему, яка забезпечить доведення коштів до 225 окружних виборчих комісій, що включають в себе видатки близько 34 тисяч дільничних виборчих комісій”.

Також Володимир Шаповал нагадав, що проведення позачергових виборів народних депутатів України обійдеться країні в 365млн. грн.,  з них 46,8 млн. грн. – видатки Центральної виборчої комісії, 14,5 млн. грн. – видатки окружних виборчих комісій, а 303,7 млн. грн. – видатки дільничних виборчих комісій, які також розподілятимуться через окружні виборчі комісії.

Голова Центрвиборчкому звернув увагу учасників наради на те, що кожен з них буде забезпечувати облік та контроль за використанням державних коштів в обсязі більше мільйона гривень, що дорівнює майже річному бюджету окремого району. А нараховувати й виплачувати заробітну плату кожній окружній виборчій комісії необхідно буде приблизно трьом тисячам осіб. У зв’язку з цим він закликав бухгалтерів до пильності, відповідального виконання усіх фінансових процедур у чіткій відповідності з вимогами Закону, а також застеріг від потенційних помилок, ціна яких може бути дуже високою.

Широкому колу проблем було присвячено виступ заступника Голови Комісії Жанни Усенко-Чорної. Зокрема, вона детально зупинилась на фінансовому та матеріально-технічному забезпеченні окружних і дільничних виборчих комісій під час підготовки та проведення позачергових виборів народних депутатів України 30 вересня 2007 року.

Ґрунтовно розкрив питання про порядок фінансування ОВК начальник одного із відділів Міністерства фінансів України Володимир Романчук.

Його виступ органічно доповнила заступник директора Департаменту з питань регулювання заробітної плати та умов оплати праці Міністерства праці та соціальної політики України Алла Литвин, яка пояснила всі нюанси щодо умов та порядку оплати праці членів окружних і дільничних виборчих комісій та залучених спеціалістів.

Непересічну зацікавленість викликав у учасників семінару-наради виступ заступника директора одного із департаментів Державного казначейства Тетяни Шевченко, яка розповіла про порядок обслуговування ОВК в органах Держказначейства.

Особливостям порядку здійснення контролю за правильним та цільовим використанням коштів Державного бюджету України та надання фінансової звітності ОВК були присвячені виступи головного контролера-ревізора ГоловКРУ Валентини Станкевич та головного державного податкового інспектора ДПА України Сергія Назаренка.

Ґрунтовно підготувалися до наради й посадові особи Секретаріату Центральної виборчої комісії. Завдяки змістовній доповіді завідуючого відділом зведеного планування та фінансування Олексія Осадчука присутні дізналися про фінансове забезпечення підготовки та проведення позачергових виборів народних депутатів України.  А після виступу завідуючої відділом бухгалтерського обліку та звітності Антоніни Карманюк у учасників наради майже не залишилось запитань. Адже вона детально зупинилася на важливих нюансах обліку надходження та використання коштів Держбюджету, що виділяються на підготовку і проведення позачергових виборів, а також питаннях звітності ОВК.

Практично наповненим був також виступ завідуючого відділом контролю за використанням коштів Миколи Небогатікова, присвячений підготовці ОВК до планових перевірок контролюючих органів.

У свою чергу начальник управління інформатизації Валерій Стріганов детально зупинився на використанні інформаційно-аналітичної системи „Вибори народних депутатів України” в частині, що стосується здійснення оперативного контролю за рухом бюджетних коштів в ОВК.   

На завершення наради відбувся обмін думками між головними бухгалтерами окружних виборчих комісій,  членами Центральної виборчої комісії та керівниками структурних підрозділів Секретаріату Комісії. Відверта розмова охоплювала весь спектр проблемних питань, висвітлених на нараді.  

За підсумками заходу його учасники отримали низку методичних матеріалів та документів з обговорюваних питань.

Відділ взаємодії із засобами масової інформації
Секретаріату Центральної виборчої комісії

29.08.2007 р.