На сайті Рахункової палати оприлюднена інформація, в якій Центральну виборчу комісію необґрунтовано звинувачено в неналежному плануванні коштів державного бюджету, що виділяються на підготовку і проведення виборів, а також недостатньому контролі за їх витрачанням.
Центральна виборча комісія категорично не погоджується з наведеними висновками, вважаючи їх безпідставними та упередженими.
По-перше, співробітники Рахункової палати повинні знати, що у структурі витрат на вибори більше 85% складає заробітна плата членів виборчих комісій. Протягом 2004-2010 років мінімальна заробітна плата в Україні зросла в 3,2 раза, що і зумовило зростання загальних витрат на проведення виборів Президента України у 2010 році порівняно з 2004 роком. Тому робити порівняння витрат на вибори Президента України у 2004 та 2010 роках без врахування зазначеного фактору є економічно неграмотним і соціально шкідливим.
По-друге, 1,1 млн. грн. бюджетних коштів, які, на думку Рахункової палати, Центральна виборча комісія використала «неефективно» складають лише 0,1% загального обсягу витрат на підготовку та проведення виборів Президента України у 2010 році, що саме по собі свідчить про належне планування коштів державного бюджету з боку Центральної виборчої комісії та контроль за їх використанням.
По-третє, в ході перевірки завідомо ігнорувались аргументи Центральної виборчої комісії щодо об’єктивної необхідності низки витрат. Зокрема, Рахункова палата стверджує, що у 2009-2010 роках Комісією було витрачено 2,7 млн. грн через недоліки в системі Державного реєстру виборців. Між тим, Рахунковій палаті були надані письмові пояснення, що зазначені закупівлі були здійснені у зв’язку із внесенням 21 серпня 2009 року змін до Закону України «Про Державний Реєстр виборців» (в частині надання доступу до мережі Реєстру органам адміністрування Реєстру) та виданням постанови Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2009 року № 970 (щодо збільшення чисельності працівників органів ведення Реєстру).
Так само були проігноровані Рахунковою палатою надані звернення 22 обласних державних адміністрацій щодо потреби регіонів у додаткових виборчих скриньках, які й зумовили додаткову закупівлю скриньок, а також низка інших документів.
По-четверте, про непрофесіоналізм Рахункової палати свідчить той факт, що, за її твердженням, починаючи з 2005 року, загальні витрати на створення Реєстру становили 152,3 млн. гривень, у той час як, насправді, Закон України «Про Державний реєстр виборців» був прийнятий лише у 2007 році. Загальні витрати з Державного бюджету України на створення та обслуговування Реєстру у 2007-2010 роках склали 84,8 млн. гривень.
Зазначене свідчить, що висновки Рахункової палати зумовлені виключно бажанням самоствердитись окремих посадових осіб.
Враховуючи викладене, Центральна виборча комісія закликає Рахункову палату до професіоналізму та наполегливо просить не вводити суспільство в оману своєю неправдивою інформацією.
17.12.2010 р.